Monday, December 17, 2012

contoh iklan says.com

Posted by eiyqha afiqha at 8:57 AM 0 comments
contoh2 link












1.  http://bit.ly/RKjpUW
2.  http://bit.ly/XUlydA
3.  http://bit.ly/UVInxh
4.  http://bit.ly/VOPPZw
5.  http://bit.ly/ZcMXOd
6.  http://bit.ly/UCQWPw
7.  http://bit.ly/V180uw
8.  http://bit.ly/SOxNYE 

Thursday, November 8, 2012

crila lelaki sejati..bukan aku..

Posted by eiyqha afiqha at 6:00 PM 0 comments
~ Lelaki Sejati Adalah Yang Mau Menanggung Dosamu ~

Judulnya ngeri ya :D
Yuk Di bahas..

Seorang lelaki yang memintamu menjadi istrinya secara tidak langsung telah meminta dosamu untuk di tanggungnya..
Ketika ijab qobul di kumandangkan diatas arsy' bergetar..
Si fulan telah menanggung dosa si fulanah..
Jika cintanya karena cinta ALLAH, maka seluruh penghuni langit akan ikut mendoakan..

Jika kamu tau..
Seorang lelaki tak berhak meminang seorang wanita jika belum tau hak & kewajiban sebagai seorang suami..
Walaupun dia mampu secara ekonomi..
Karena itu lebih baik dia yang baik agamanya lebih di utamakan daripada yang mapan secara finansialnya..
Karena suami adalah surga & neraka bagi keluarganya..

Dan harus kamu tau..
Seorang wanita di wajibkan patuh kepada suaminya, hingga Nabi pernah berpesan, " Seandai aku boleh memerintahkan seseorang untuk sujud kepada orang lain niscaya aku perintahkan seorang istri utk sujud kepada suaminya..
Dan tidaklah seorang istri dapat menunaikan seluruh hak Allah Azza wa Jalla terhadap hingga ia menunaikan seluruh hak suami terhadapnya..
Sampai-sampai jika suami meminta diri sementara ia sedang berada di atas pelana maka ia harus memberikan.. "

Diriwayatkan dari Abu Dzar, " Tidaklah seorang wanita menyakiti suaminya di dunia, melainkan pasangan suaminya dari bidadari di surga akan menyatakan jangan kau sakiti dia, semoga Allah memerangimu (kata celaan), karena dia berada disisimu sebagai pendatang sementara yang hampir-hampir dia memisahkan diri darimu dan datang kepada kami (bidadari surga) "
(HR Tarmidzi dan Ibnu Hibban)

Dapat kita tarik benang merah, atau kesimpulannya bahwa wanita & laki-laki sama-sama memiliki hak & kewajiban yang seimbang, wanita di perintahkan taat kepada suami karena suami memiliki tanggung jawab menanggung dosa keluarganya..

" Dan para wanita mempunyai hak yang seimbang dengan kewajibannya menurut cara yang makruf..
Akan tetapi para suami, mempunyai satu tingkatan kelebihan daripada isterinya..
Dan Allah Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana "
(Surat Al Baqoroh ayat 228)

" Kaum laki-laki itu adalah pemimpin bagi kaum wanita, oleh karena Allah telah melebihkan sebagian mereka (laki-laki) atas sebagian yang lain (wanita), dan karena mereka (laki-laki) telah menafkahkan sebagian dari harta mereka..
Sebab itu maka Wanita yang saleh, ialah yang taat kepada Allah lagi memelihara diri ketika suaminya tidak ada, oleh karena Allah telah memelihara (mereka).."
(QS. An-Nisa 34)

" Maukah aku beritahukan kepada kalian, istri-istri kalian yang menjadi penghuni surga yaitu istri yang penuh kasih sayang, banyak anak, selalu kembali kepada suaminya..
Di mana jika suaminya marah, dia mendatangi suaminya dan meletakkan tangannya pada tangan suaminya seraya berkata:
" Aku tak dapat tidur sebelum engkau ridha "
(HR. An-Nasai dalam Isyratun Nisa no. 257. Silsilah Al-Ahadits Ash Shahihah, Asy- Syaikh Al Albani rahimahullah, no. 287)

Bukan berarti suami yang mampu secara finansial tidak boleh di pilih, tetapi lebih mengutamakan seorang laki-laki yang baik agamanya, tau & mampu melaksanakan segala hak serta kewajibannya sebagai suami..

Dalam Hadits Bibi Husain, " Aku datang kepada Rasulullah Shalallahu alaihi wassalam pada sebagian kebutuhan, Rasulullah bertanya apakah engkau mempunyai suami?, wanita itu menjawab " Iya "..
Rasul bertanya, " Bagaimana keadaanmu terhadapnya? ", " Aku selalu menaatinya dan melayaninya kecuali dalam perkara yang aku tidak mampu melakukannya ",
" Maka lihatlah dimana keberadaanmu di sisinya, karena sesungguhnya suamimu adalah surgamu dan nerakamu "
(HR An-Nasai, Imam Akhmad).

Namun lihatlah balasan seorang istri yang patuh kepada suaminya,

" Jika seorang isteri telah menunaikan solat lima waktu dan berpuasa pada bulan ramadhan dan menjaga kemaluannya daripada yang haram serta taat kepada suaminya, maka dipersilakanlah masuk ke syurga dari pintu mana saja kamu suka "
(Hadist Riwayat Ahmad dan Thabrani)

" Sesungguhnya setiap isteri yang meninggal dunia yang diridhoi oleh suaminya, maka dia akan masuk syurga "
(Hadist riwayat Tirmizi dan Ibnu Majah)

So..Carilah lelaki yang bertanggung jawab bukan OMDO (Omong Doank)..
Bilang cinta tapi kok pacaran..
Astagfirullah..
So..Carilah wanita yang baik agamanya yang akan patuh pada suami..
Jadi sama-sama muhasabah diri, jadilah lelaki yang mampu membawa keluarganya kelak ke surga ALLAH, mana ada wanita sholehah yang mau sama lelaki yang sholatnya kalo inget, yang Al Qur'an nya berdebu, dan tidak tau apa saja hak & kewajibannya sebagai suami..

Semoga bermanfaat ^_^

~perkongsian dri saudara~
~ Admin Cinta Hakiki ~

sedarla

Posted by eiyqha afiqha at 6:00 PM 2 comments
Kita takkan peernaaahh dapat memuaskan hati manusia di dunia ini..
Takkan pernah..
Sebab manusia takkan pernah puas walau sebaik mana pun kita..
kita hidup bukan untuk manusia, tapi untuk Allah..

Walaupun kamu setia, mau mati demi pujaan hati, mau memberikan kehormatanmu, tetap saja ia takan pernah puas..

Yang di butuhkan manusia hanya cinta ALLAH..
Manusia yang sudah mendapat cinta dari ALLAH a

kan selalu bersyukur dengan pasangannya, dengan rizkinya, dengan kehidupannya..

Tidak akan merasa kurang dengan penghasilannya, selalu kecukupan..
Cukup bagiku yang di berikan oleh ALLAH..
Walaupun rumah reot, walaupun suami yang tidak setampan nabi yusuf, yang penting kehidupan ini di naungi cinta ALLAH SWT..

Kalau ada yang menyianyiakan rasa cintamu, maka ia tidak pantas untuk kamu kejar & berikan kesetiaannya..
Kenapa tidak diberikan pada ALLAH yang tidak akan menyianyiakan berjuta rasa cinta dari penjuru hati siapa saja..
Ia akan menaruhnya di hati orang terpilih yang bisa mendekatkanmu pada-NYA..

Ah..kenapa tidak terfikirkan olehku semua itu?,
Ya karena engkau telah jatuh cinta lebih dulu tanpa ridho-NYA..
Mencari cinta yang hanya akan menyakitimu saja..
Karena itu jangan salahkan ALLAH jika nanti kamu sakit hati..
Jangan tanyakan ALLAH dimana saat engkau di kecewakan..
Kamu yang menghilangkan ALLAH dari fikiran & hati kecilmu..
Padahal ia ingin engkau hanya mencintai-NYA dan pada Yang halal Bagimu..





~perkongsian dri saudara~
~ Admin Cinta Hakiki ~

Thursday, June 7, 2012

...rooftop rant quotes..

Posted by eiyqha afiqha at 4:25 PM 0 comments


" to hate others is ugly, to hate yourself is uglier " ~ hlovate : rooftop rant

" ingatlah sahabat, impian adalah titik gerak langkah kita, kesungguhan dan keyakinanmu bakal menentukan titik akhirnya " ~ hlovate : rooftop rant

..rooftop rant by hlovate..

Posted by eiyqha afiqha at 4:19 PM 0 comments


hardcover : 538 pages
published : February by jemari seni
edition language : malay


hlovate lagi dan lagi dan lagi..hmm,buku ni berdakwah secara halus dan lebih kepada pengislahan diri. membuat pembaca seperti aq berfikir tentang kehidupan Trisy-Jade yang bermuhasabah tentang kehidupannya sendiri. manarik dan real. satu perubahan peribadi yang logik dan seolah benar2 berlaku. buku ni mampu membina optimis pada pembaca remaja. satu bacaan yang menarik dan baik untuk psikology remaja terutama yang dilanda tekanan..(^^,)

overall buku ni banyak mesej, banyak pengisian, sangat best, mesej dakwah yg penulis cuba sampaikan kira sampai ke hati, bahasa tak bombastik, tak guna perkataan susah2, sesuai untuk org yg mahu mencari sinar Islam dalam hidup. thumbs up for hlovate..

p/s : borrow this book from my friend


Wednesday, June 6, 2012

..the last song by nicholas sparks...

Posted by eiyqha afiqha at 6:47 PM 0 comments

hardcover : 390 pages
published : 2010 by sphere
edition language : english

this book was very touching, loving and heartbreaking..it was a touching story about a father and daughter and all the happy and sad times that came with there relationship. after his daughter finds out that he had become a terribly sick over the summer and did not tell anyone, she becomes worried and terrified over the whole thing. but along the way she finds who she thinks is the love of her life and also trying to balance there relationship. finding true love and helping her dad is the main thing on her mind. however when her father becomes ill again ahe is the one that is there for him through his hard journey. it is extremly touching and loving. something happened on pages 127, Ronnie saved the sea turtles (^^,)..that was a good book with a slow start but strong ending. im glad im didnt give up cz i ended up really loking it.


p/s : my own book n dont forget to watch "the last song" movie

..the last song quotes..

Posted by eiyqha afiqha at 4:41 PM 0 comments

" truth only means something when its hard to admit " ~ nicholas sparks : the last song

" you have to love something before you can hate it "~ nicholas sparks : the last song

" he was ordinary in a world that loves the extraordinary "~ nicholas sparks : the last song

" in the end you should always do the right thing even if its hard "~ nicholas sparks : the last song

" he like her, it was as simple as that "~ nicholas sparks : the last song

" the pieces all fit together. yet everything was falling apart "~ nicholas sparks : the last song

" change not only was inevitable, but usually brought its own rewards "~ nicholas sparks : the last song





Sunday, June 3, 2012

..tunas qoutes..

Posted by eiyqha afiqha at 5:05 PM 0 comments

" selagi hidup bersama masa , maka selagi itu juga hidup itu dewasa bersama usia " ~ hlovate : tunas



...tunas by hlovate..

Posted by eiyqha afiqha at 5:00 PM 0 comments


paperback : 539 pages
published : 2008 by Jemari Seni
edition language : malay

hlovate again? the name itself is full of meanings. its about love and hate. the writing is simple, funny,witty..u might be laughing out loud without meaning to..lol..it will bring u back to those good times especially for those who is fortunate to experience the boarding school first hand. Addin so remind me of my head girl, i guess so. she's totally cool, tomboy and smart. she's part of this cool clique, apparently children of rich people who went to the private school. their antics are fun and juvenile. theres not much love story in this book but a lot of life lesson.

the most i like is when this kids are supposedly to be the spawns of upper class they are still humble and nice unlike the shallowness of the gossip girls kid. they are so cool that i wish i was like them when i was in school. i guarantee this will bring a smile to ur face after reading it !!

p/s : my own book

..contengan jalanan quotes...

Posted by eiyqha afiqha at 4:12 PM 1 comments


" everybody know death in inevitably coming, but it never fails to catch everybody by surprises everytime one is going " ~ hlovate : contengan jalanan

" the man that decided to change on the 12th hours died at the 11th "~ hlovate : contengan jalanan

" kalau ada kemahuan dan usaha, halangan tu adalah satu perkataan yang tak ada makna apa-apa "~ hlovate : contengan jalanan

" live the moment. cherish the present. anticipate the future. frame the yesterday "~ hlovate : contengan jalanan

" to live is learn, and to learn is to live . live. learn " ~ hlovate : contengan jalanan

" hidup hanya ada erti pada yang bahagia " ~ hlovate : contengan jalanan

" happiness is nothingness without completeness " ~ hlovate : contengan jalanan

" complex question can only be solve by patience " ~ hlovate : contengan jalanan

" losing never come easy. first off, preserved the memories " ~ hlovate : contengan jalanan

..contengan jalanan by hlovate..

Posted by eiyqha afiqha at 3:51 PM 0 comments


paperback : 557 pages
published : May 2011 by Jemari Seni
edition language : malay

contengan jalanan aka CJ merupakan sebuah perjalanan mencari Tuhan yang dinurkilankan penulis tentang Fred dan K2. kedua watak ni bermula dengan berlainan arah, walaupun diri dilahirkan sebagai Muslim, namun mereka jarang mengambil berat tentang islam, malah amalan dibuat sekadar cukup makan saja. apa yang paling best dalam buku ni ialah ia dipecahkan kepada 2 bahgian,cerita Fend dan cerita K2. macam biasa, rencah Hlovate selalunya pencarian kembali menjadi muslim sejati. selalunya bermula dari sebuah permusafiran di negara orang di mana Fred menemui jalan kembali ketika beruzlah di Australia manakala K2 pula di Indonesia.

cuma kadang-kadang aq terfikir garapan Hlovate tentang penghayatan islam di Malaysia agak diperlekehkan, memang masyarakat Malaysia ramai yang goyah namun ramai juga yang berubah jadi baik walaupun di negara sendiri tanpa berkelana di tempat orang.

sejujurnya garapan Hlovate dalan CJ ni mampu membuatkan kita mendekati Tuhan

p/s : my own book

Saturday, June 2, 2012

..hex hall quotes..

Posted by eiyqha afiqha at 6:58 PM 0 comments


' i opened my eyes to stare at a bright blue tulle monstrosity with a skirt that would hit me at t mid thigh. i'd look like the really slutty bridge of Cookie monster ' ~ rachel hawkins : hex hall

' hey, you might be able to take away my magical power but the power sarcasm was still at my disposal ' ~ rachel hawkins : hex hall

' i had an incredibly nasty retort that involved his mother ant the U.S Navy ' ~ rachel hawkins : hex hall

' there was a sensible part of me somewhere that clutched its pearls and hissed that i better not give up my V-card in a CELLAR, but when Archer's hands slid under my shirt and onto the skin of my neck, i started thinking that cellar was as good a place as any ' ~ rachel hawkins : hex hall

' i stare at them. had that been their sales pitch? look! we're really scary ! come be scary too ! ' ~ rachel hawkins : hex hall


Friday, June 1, 2012

...hex hall by rachel hawkins...

Posted by eiyqha afiqha at 6:21 PM 0 comments



hardcover : 336 pages
published : March 2nd 2010 by Hyperion Book CH
edition language : English

so lets just say that any book that includes star wars and harry potter sounds good to me. not only that but this book was so funny. i thoroughly enjoy reading it, more for the humor than the story, though that was very good too. so in short this book's little like harry potter meets evernight and refuses vampire academy

hex hall is a funny and humorous book with a sudden twist that is entirely difference from the norm of YA books. the story itself is about a teenage witch named, Sophie Mercer who gets into all kind of trouble on her first day at the reformation school for unnatural beings called hecate hall. i absolutely love how Sophie's character is so witty, sarcastic and shes not afraid to say what she thinks without being too straight forward. one her first day she meets her crush, forms three powerful enemies in the school and ends up with a vampire who happens to be the outcast of the school as her best friend and roommate. its definitely a refreshing take from the normal paranormal books that i have read and im really loving it! 

as i have said this book is funny and humorous but it also comes with a huge twist..i absolutely shocked when i finished it and im dying to read more of what will happen to the girl named Sophie. i thought the romance between her and Archer Cross was rather cute and sad at the same time - due to sudden development in the end. i do truly believe he has feeling for her so i hope they will somehow end up together in the end.well in this book it remain me of harry potter meets mean girls who eventually meet sabrina the teenage witch at the same time. its so hilarious!

with all that i have said, im truly looking forward to the next book am im really curious as to where Sophie's adventure will lead..as for Archer,hmmm he is such a mysterious character that u cant help but fall in love with and hope that he and Sophie end up together 'LOL' a big thums up to Rachel Hawkins

p/s : borrow this book from the library (^^,)



Wednesday, May 30, 2012

...versus quotes...

Posted by eiyqha afiqha at 4:35 PM 0 comments


" sama juga kalau untuk contoh lelaki, kalau baca Al-Quran hari-hari tapi main bola nampak kepala lutut, tak cukup baik lagi. atau kalau solat lima waktu sehari semalam tapi pegang tangan anak dara orang bukan mahram sesuka hati, tu belum cukup baik lagi. " ~ hlovate : versus


" you'll never reach perfection because there's always room for improvrmrnt. yet get along the way to perfection, you'll learn to get better " ~ hlovate : versus

Tuesday, May 29, 2012

...versus by hlovate...

Posted by eiyqha afiqha at 11:00 PM 0 comments


paperback : 432 pages
published : April 2010 by Jemari Seni
edition language : malay


walaupun tulisan hlovate selalu bercampur aduk bahasa Inggeris dgn bahasa Melayu, aq masih membacanya. walaupn tulisan hlovate sentiasa berkisar plot sama - lelaki perempuan - belajar di luar negara - kahwin awal - aq masih membacanya. kerana tulisan hlovate banyak menyentuh bab agama. kali ni Versus aq kira acuan agamanya makin bertambah.

definisi baik setiap orang tu berbeza-beza tapi kita kita tak boleh mengaku diri kita baik, sebab there's always need room for improvement.

turning point..semua orang mahu jadi baik, tapi bukan mudah nak jadi baik. tinggalkan perkara-perkara yang pernah jadi darah daging..perit, memang perit, but its worth. dari tepi jalanan menuju ke jalan Tuhan. content tak berat, kadang -kadang terasa konflik dalam diri sendiri tu terpotret dalan tulisan pengarang. dalam masa yang sama pengarang cuba cater konflik tersebut dengan remedy yang sangat ajaib : quranic verses n hadith

p/s : my own book



Thursday, May 17, 2012

..ooppss...

Posted by eiyqha afiqha at 5:17 AM 0 comments
assalamualaikum n aloha readers..
sorry my blog still under construction
thank you for coming


feel free visit my another blog
please leave your footprints n of course i will hit u back
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

im a bibliophile Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea